This item is a bit out of the bailiwick of the San Francisco Peninsula Press Club, but it might strike a chord with some of our members. A Los Angeles Superior Court jury tonight awarded $7.1 million to former LA Times sports columnist T.J. Simers on his claim that the newspaper discriminated against him because of his age and disability.

Simers’ attorneys claimed during the six-week trial that the Times tried to stifle his critical coverage of former Dodgers owner Frank McCort and then diminished his role at the paper after he suffered a mini-stroke and was diagnosed with complex migraine syndrome. Simers, now 65, was making $234,000 a year when he was forced out of his job in 2013. The Times said it will appeal.

The verdict was reported by Variety and the Times.

Bay Area Media News

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>